Drodzy Wnioskodawcy,
złożenie
wniosku o przyznanie pomocy i wniosku o płatność oraz ich zmiana lub wycofanie, a także wymiana
korespondencji, wykonywanie innych czynności dotyczących postępowania oraz
zawieranie umów o przyznaniu pomocy odbywa się za pomocą systemu
IT: https://www.gov.pl/web/arimr/platforma-uslug-elektronicznych
Złożenie wniosku o przyznanie pomocy i
wniosku o płatność za pomocą systemu IT następuje po
uwierzytelnieniu w tym systemie wnioskodawcy lub
beneficjenta, a w przypadku gdy wniosek jest składany przez podmiot niebędący
osobą fizyczną – po uwierzytelnieniu osób
uprawnionych/upoważnionych do reprezentacji.
Aby
uwierzytelnienie było możliwe, potencjalny wnioskodawca musi posiadać nr EP
(Ewidencja Producentów), a to uzyskuje w powiatowym oddziale
ARiMR (stacjonarnie, za pośrednictwem poczty tradycyjnej oraz EPUAP).
Złożenie
wniosku nie wymaga
podpisu elektronicznego, ale uwierzytelnienia
w systemie PUE ARIMR. Załączniki wygenerowane w systemie
podpisujemy poprzez uwierzytelnienie w systemie, a załączniki, które powstały
poza systemem podpisujemy elektronicznie (wystarczy podpis zaufany).