- niewielkie korzystanie z oferty edukacyjnej lokalnych ośrodków przez szkoły z regionu DB i spoza regionu
- brak systemowych rozwiązań wspierania szkół w korzystaniu z oferty lokalnych ośrodków np. dofinansowanie transportu
- zbyt mała ilość wyszkolonych, kompetentnych osób do prowadzenia zajęć w terenie, w Ośrodkach
- brak wymiany informacji i promocji dobrych projektów edukacyjnych (dobre praktyki);
- mała ilość projektów edukacyjnych wynikających z realizacji potrzeb oddolnych;
- brak zajęć dla rodziców i dzieci w szkole z edukacji regionalnej i przyrodniczej;
- niewystarczające systemowe narzędzia współpracy i przepływu informacji pomiędzy szkołami, ośrodkami a podmiotami publicznymi, samorządem;
- niewystarczająca oferta w zakresie kształcenia dorosłych, wręcz słaba aktywizacja osób dorosłych i seniorów. Ta ostatnia grupa często realizuje się w ramach uniwersytetów III wieku (brak oferty dla tej grupy – warto również o tej kategorii „studentów” pamiętać w trakcie realizacji Programu)
- niewystarczające działania informacyjne i wspierające przedsięwzięcia postawy proekologicznej skierowane do młodzieży i dorosłych mieszkańców obszaru;
- brak wsparcia edukacji w tworzenie postaw przedsiębiorczych na wszystkich poziomach nauczania
- brak mechanizmów finansowania dowozów dzieci i młodzieży na zajęcia edukacyjne do ośrodków pozaszkolnych w regionie
- niewielkie korzystanie z oferty edukacyjnej lokalnych ośrodków przez szkoły z regionu DB i spoza regionu
- brak systemowych rozwiązań wspierania szkół w korzystaniu z oferty lokalnych ośrodków np. dofinansowanie transportu
- zbyt mała ilość wyszkolonych, kompetentnych osób do prowadzenia zajęć w terenie, w Ośrodkach
- brak wymiany informacji i promocji dobrych projektów edukacyjnych (dobre praktyki);
- mała ilość projektów edukacyjnych wynikających z realizacji potrzeb oddolnych;
- brak zajęć dla rodziców i dzieci w szkole z edukacji regionalnej i przyrodniczej;
- niewystarczające systemowe narzędzia współpracy i przepływu informacji pomiędzy szkołami, ośrodkami a podmiotami publicznymi, samorządem;
- niewystarczająca oferta w zakresie kształcenia dorosłych, wręcz słaba aktywizacja osób dorosłych i seniorów. Ta ostatnia grupa często realizuje się w ramach uniwersytetów III wieku (brak oferty dla tej grupy – warto również o tej kategorii „studentów” pamiętać w trakcie realizacji Programu)
- niewystarczające działania informacyjne i wspierające przedsięwzięcia postawy proekologicznej skierowane do młodzieży i dorosłych mieszkańców obszaru;
- brak wsparcia edukacji w tworzenie postaw przedsiębiorczych na wszystkich poziomach nauczania
- brak mechanizmów finansowania dowozów dzieci i młodzieży na zajęcia edukacyjne do ośrodków pozaszkolnych w regionie
Uczniowie – ze względu na brak środków szkół na dojazdy na zajęcia do ośrodków edukacji na obszarze oraz brak edukacji w zakresie przedsiębiorczości, analizy i dopasowania edukacji do rynku pracy, oferty powstającej i popularnej lokalnie;
Dzieci ze wsi z utrudnionym dostępem do szkół i na zajęcia pozalekcyjne, do oferty kulturalnej i edukacyjnej.