- zbyt mała wiedza w zakresie właściwego przygotowania wniosków i dokumentacji
- niezrozumienie, nieznajomość, nieuporządkowanie przepisów związanych z możliwościami produkcji i sprzedaży produktów lokalnych,
- brak wsparcia, nieprzychylność urzędów.
- brak pomysłów na działania
- duża konkurencja przy składaniu/wyborze wniosków,
- małe szanse podmiotów, które nie mają Znaku Dolina Baryczy Poleca a też tworzą ofertę na bazie specyfiki obszaru i chcą się rozwijać,
- nieumiejętność planowania, analizowania rynku, tworzenia biznesplanu, sprawdzenia rentowności planowanej inwestycji
- mała świadomość regionu, jego walorów, konieczności ich zachowania
- zbyt niska ilość przedszkoli i żłobków, opieki wraz z edukacją dla dzieci szkolnych po zakończeniu lekcji, umożliwiającej matkom/rodzicom zaangażowanie się w działalność, pracę zleconą.
- Wzmocnienie kompetencji i umiejętności poprzez szkolenia (przedsiębiorczość, biznesplany, planowanie, zarządzanie,
- Wzmocnienie rozwoju małych gospodarstw poprzez ukierunkowanie na nich wsparcia finansowego
- Wsparcie w promocji oferty
- Wsparcie w tworzeniu różnorodnej oferty sieciowanie produktów z usługami, tworzenia szlaków kulinarnych itp.
- rozbudowa już istniejących obiektów rekreacyjno-turystycznych, noclegowych i gastronomicznych
- poszerzenie oferty za pomocą dodatkowego pakietu usług (Spa, wypożyczenie sprzętu, plac zabaw)
- niefaworyzowanie/niepreferowanie podmiotów DBP, które powinny się skoncentrować na współpracy i sieciowaniu rozwiniętej oferty
- preferowanie podmiotów sięgających pierwszy raz po środki, bazujących na specyfice obszaru.
- aktywizacja zawodowa kobiet (poprzez szkolenia, kursy, nowe umiejętności) przy równoległym wsparciu opieki dla dzieci (przedszkola, żłobki) umożliwiające powrót na rynek pracy lub prowadzenie własnej działalności.- osoby, które nie posiadają wiedzy dot. szeroko rozumianego terminu „zarządzania projektem”
- niski stan wiedzy nt. możliwości rozwoju, brak innowacyjnych pomysłów, słaba analiza rynku i potrzeb na produkty/usługi,
- obawy przed niepowodzeniem, nietrafioną i nie przynoszącą dochodów działalnością
- zbyt niska ilość przedszkoli i żłobków, opieki wraz z edukacją dla dzieci szkolnych po zakończeniu lekcji, umożliwiającej matkom/rodzicom zaangażowanie się w działalność, pracę zleconą.
- Wzmocnienie kompetencji i umiejętności poprzez szkolenia (przedsiębiorczość, biznesplany, planowanie, zarządzanie,
- Wzmocnienie rozwoju małych gospodarstw poprzez ukierunkowanie na nich wsparcia finansowego
- Wsparcie w promocji oferty
- Wsparcie w tworzeniu różnorodnej oferty sieciowanie produktów z usługami, tworzenia szlaków kulinarnych itp.
- rozbudowa już istniejących obiektów rekreacyjno-turystycznych, noclegowych i gastronomicznych
- poszerzenie oferty za pomocą dodatkowego pakietu usług (Spa, wypożyczenie sprzętu, plac zabaw)
- niefaworyzowanie/niepreferowanie podmiotów DBP, które powinny się skoncentrować na współpracy i sieciowaniu rozwiniętej oferty
- preferowanie podmiotów sięgających pierwszy raz po środki, bazujących na specyfice obszaru.
- aktywizacja zawodowa kobiet (poprzez szkolenia, kursy, nowe umiejętności) przy równoległym wsparciu opieki dla dzieci (przedszkola, żłobki) umożliwiające powrót na rynek pracy lub prowadzenie własnej działalności.- osoby, które straciły „etat” i muszą się przekwalifikować
- matki powracające na rynek pracy
- osoby starsze tzw. 50+, które mają problem z dostosowaniem się do rozwijającego się rynku pracy i zmian gospodarczych zachodzących w najbliższym otoczeniu