Akceptacja zmiany terminu naboru przez SW w dn. 25.04.2025
Załącznik nr 1 do uchwały nr VII/3/25 z dn. 25.04.2025 r.
Zarządu Stowarzyszenia PARTNERSTWO dla Doliny Baryczy
Akceptacja Regulaminu naboru przez SW w dn. 04.03.2025 r.
Załącznik nr 1
do uchwały nr VI/1/25 z dn. 25.03.2025 r.
Zarządu Stowarzyszenia PARTNERSTWO dla Doliny Baryczy
Ogłoszenie o naborze nr 1/P.3.2/2025 Nr naboru w systemie PUE ARiMR: 388422 |
|
Wprowadzenie |
|
Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania PARTNERSTWO dla Doliny Baryczy ogłasza nabór wniosków w zakresie poprawa dostępu do małej infrastruktury publicznej w ramach wdrażania Lokalnej Strategii Rozwoju realizowanej przez LGD PARTNERSTWO dla Doliny Baryczy w ramach Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023–2027 dla interwencji I.13.1 LEADER/Rozwój Lokalny Kierowany przez Społeczność (RLKS) – komponent Wdrażanie LSR |
|
Data ogłoszenia |
01.04.2025 |
Data rozpoczęcia naboru |
15.04.2025 |
Data zakończenia naboru |
Pierwotna data zakończenia naboru: 30.04.2025 Uwaga! Nabór został wydłużony do 12.05.2025! |
|
|
Informacje o naborze |
|
Wniosek o przyznanie pomocy (WoPP) od 15.04.2025 r. od godziny 00:00 do 12.05.2025 r. do godziny 23:59. 1. WoPP należy składać za pomocą PUE, który jest dostępny pod adresem: https://www.gov.pl/web/arimr/platforma-uslug-elektronicznych. W przypadku złożenia WoPP w inny sposób operacja nie zostanie wybrana przez LGD do realizacji. Warunkiem złożenia WoPP i WoP za pomocą PUE jest posiadanie przez wnioskodawcę numeru EP. 2. Wnioskodawca składa WoPP wraz z załącznikami, które potwierdzą spełnienie warunków przyznania pomocy. 3. Za skuteczne złożenie dokumentacji w toku procedury ubiegania się o przyznanie pomocy, w tym WoPP oraz załączników do tego WoPP, odpowiedzialność ponosi wnioskodawca. Powyższe stosuje się także do składania WoP |
|
Kto i na co może składać wnioski |
|
Kto może składać wnioski? |
Jednostki samorządu terytorialnego (JST) lub NGO (organizacje pozarządowe) |
Na co można otrzymać dofinansowanie? |
W ramach naboru wsparciem zostaną objęte projekty, które wpisują się we wskazany w Regulaminie naboru zakres z wytycznych oraz cel i przedsięwzięcie z LSR, tj.: Poprawa dostępu do małej infrastruktury publicznej Cel 3 Rozwój potencjału infrastruktury lokalnej w oparciu o zasoby przyrodnicze i adaptację do zmian klimatu Przedsięwzięcie P.3.2. Zwiększenie dostępu do miejsc świadczenia usług lokalnych przyjaznych dla klimatu |
Finanse |
|
1. Limit środków w naborze wniosków wynosi 722 892,00 euro. Oznacza to, że łączna kwota pomocy przyznanej na operacje wybrane przez LGD w ramach naboru wniosków nie może przekroczyć tej wartości. 2. Minimalna kwota pomocy wynosi 50 000,00 zł, a maksymalna 375 000,00 zł (w przypadku JST) lub 500 000,00 zł (w przypadku NGO). 3. Maksymalny poziom dofinansowania zależy od rodzaju wnioskodawcy, tj. a) w przypadku JST wynosi on 75%, z czego pomoc finansowana z EFRROW wynosi maksymalnie 55% kosztów kwalifikowalnych, a pozostałe 45% kosztów kwalifikowalnych z współfinansowania krajowego, w tym 20% środków z budżetu państwa , a 25% jako wkład własny JSFP. Oprócz pomocy publicznej wypłacanej przez agencję płatniczą (75% kosztów kwalifikowalnych), wydatkami publicznymi w rozumieniu art. 3 pkt 5 rozporządzenia 2021/2115 jest także wkład własny beneficjenta, będącego JSFP, w realizowana operację, z tym, że ta część tego wkładu, która powoduje zaburzenie proporcji pomiędzy wkładem EFRROW, a wymaganym wkładem środków publicznych równej 55% do 45%- nie stanowi kwalifikowalnych wydatków publicznych, w rozumieniu art. 90 rozporządzenia 2021/2115. b) w przypadku NGO wynosi on 100% z czego pomoc finansowana z EFRROW wynosi maksymalnie 55% kosztów kwalifikowalnych, a pozostałe 45% kosztów kwalifikowalnych z współfinansowania krajowego z budżetu państwa. 4. Kwota, jaką maksymalnie może zostać obciążony budżet LSR w ramach jednego wniosku o przyznanie pomocy wynosi 500 000,00 zł. |
|
Niezbędne dokumenty |
|
Regulamin naboru wniosków o przyznanie pomocy z zakresu poprawa dostępu do małej infrastruktury publicznej po aktualizacji terminu składania wniosków do dn. 12.05.2025 r. w §9 ust. 1 wraz z załącznikami: 1) Załącznik nr 1 – Kryteria wyboru operacji(rankingujące); 3) Załącznik nr 3 – Instrukcja wypełniania wniosku o przyznanie pomocy; 5) Załącznik nr 5 – Informacja o przetwarzaniu danych osobowych przez Lokalną Grupę Działania. 6) Załącznik nr 6 – Oświadczenie właściciela lub współposiadacza nieruchomości; 7) Załącznik nr 7 – Oświadczenie o kwalifikowalności VAT; 8) Załącznik nr 8 - Potwierdzenie niekomercyjnego charakteru operacji; 9) Załącznik nr 9 – Szczegółowy opis zadań wymienionych w ZRF; 11) Załącznik nr 11 – Wzór umowy o przyznanie pomocy; 12) Załącznik nr 12 – Zestawienie rzeczowo – finansowe; 13) Załącznik nr 13 – Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych; |
|
Inne ważne informacje |
|
Pytania prosimy kierować do:
Inga Demianiuk-Ozga, tel. +48 509 203 385
Wsparcie techniczne w zakresie obsługi Systemu PUE udzielane jest poprzez formularz kontaktowy dostępny na stronie https://pomoc.arimr.gov.pl/ lub telefonicznie pod numerem tel. 800 38 00 84 lub 22 595 06 11 |