Do 31.05.2024
r. należy złożyć do LGD wniosek o rozliczenie grantu.
Załącznikami,
które należy przedłożyć są:
1.Potwierdzenia
zapłaty (wyciągi bankowe, a w przypadku płatności gotówkowych dokumenty kasowe)
2.Drugostronne
opisy dokumentów księgowych
3.Zaświadczenie
z właściwej gminy o liczbie mieszkańców miejscowości, w których realizowany był
grant- potwierdzenie wartości wskaźnika realizacji
4.Inne
dokumenty, które mają związek z realizacją
5. Faktury,
zamówienia, oferty, kontroferty, potwierdzenie o informowaniu- tego nie trzeba
załączać, jeśli było przedkładane na etapie wniosku o wypłatę transzy grantu na
poczet danej faktury/rachunku
Po złożeniu wniosku o rozliczenie grantu:
1.LGD
weryfikuje wniosek o rozliczenie grantu.
2.Możliwe
będzie wezwanie do uzupełnień/wyjaśnień- wzywamy „do bólu” J, ale
na zasadzie współpracy J
3.LGD
informuje o rozliczeniu grantu Grantobiorcę
4.LGD
składa wniosek o płatność do Samorządu Województwa
5.SW
weryfikuje nasz wniosek- na tym etapie możliwe jest ponowne wzywanie
Grantobiorców do wyjaśnień/uzupełnień
6.Weryfikowane
jest również spełnienie kryteriów wyboru- punktacja powinna być utrzymana na
min. 5 punktów
7.SW
kontroluje na miejscu- w miejscu realizacji operacji + może weryfikować
dokumentację u Grantobiorców
8.Po
weryfikacji, LGD powinna otrzymać refundację wypłaconych grantów i dopiero od
tego momentu liczy się okres 5-u lat trwałości
9.Informujemy
mailowo Grantobiorcę o
rozliczeniu grantu