Poniżej podajemy kilka wskazówek technicznych przydatnych na etapie przygotowywania wniosku o dofinansowanie:
1. Zaleca
się, aby wnioski
wypełniać elektronicznie. Wersja
na CD i na wydruku, które wnioskodawca przekazuje do LGD, powinny być
identyczne.
2. Wnioski
należy przygotować
w dwóch egzemplarzach (jeden dla LGD, jeden dla Wnioskodawcy)
3. Wniosek
i załączniki dla LGD powinny być
spięte
w miękkim segregatorze, niezszywane,
sporządzone jednostronnie z załączoną wersją elektroniczną
na płycie CD, tak jak na zdjęciach poniżej
6.
Kopie oryginałów dokumentów, zgodnie z
instrukcją do wypełniania wniosku o przyznanie pomocy, mogą być potwierdzane na kopii przygotowanej przez
wnioskodawcę, za okazaniem oryginału przez
pracowników biura LGD
7.
Zaświadczenia dołączane do wniosku
muszą być
aktualne- instrukcja do wniosku o przyznanie pomocy szczegółowo wskazuje ich
„termin ważności”, np. 1 lub 3 miesiące przed dniem złożenia wniosku
8.
Zachęcamy
do złożenia wniosku we wcześniejszym terminie niż ostateczny wskazany w
ogłoszeniu. Wnioskodawca przed upływem ostatecznego terminu składania wniosków
może wycofać wniosek i ponownie złożyć z brakującymi dokumentami. Pamiętaj,
w ostatnim dniu naboru możesz złożyć wniosek do godz. 12.00, w pozostałe dni do 15.00! 9. Przyjmując
wniosek pracownik biura LGD zlicza i spisuje wszystkie załączone do wniosku
załączniki. Prosimy o
uporządkowanie składanych dokumentów, zgodnie z listą
załączników stanowiącą część wniosku o przyznanie pomocy. Polecamy pooddzielać je kartkami z nazwą załącznika. Poniżej
zamieszczamy przekładki do wydruku:
Przekładki (.doc)
Przekładki (.pdf)
10. Załączniki
do kryteriów także poukładaj zgodnie z kolejnością kryteriów-
skorzystaj z ich listy, którą zamieściliśmy w przekładkach powyżej-
wystarczy, że zaznaczysz, czy dany załącznik przedkładasz i wpiszesz
liczbę. J
eśli jakiś załącznik wystąpił już wcześniej jako załącznik do wniosku, nie ma potrzeby jego dublowania. W odniesieniu do kryterium wskaż, w którym jest miejscu.
11. Wniosek
musi być podpisany oraz zawierać
nazwę wnioskodawcy, jego adres lub inne dane pozwalające go
jednoznacznie zidentyfikować – jeżeli
występują takie braki, a wniosek nie jest składany osobiście przez
osobę, która poprawi oznaczenie wnioskodawcy, jego adres lub złoży podpis pod
wnioskiem, wniosek taki pozostawia
się bez rozpatrzenia;
12. Wniosek
musi być odpowiednio
podpisany
– tj. przez wnioskodawcę lub osoby uprawnione do występowania w jego imieniu (w
przypadku osób prawnych wpisanych do KRS, pracownik biura odwołuje się do
danych zawartych w elektronicznym systemie informacji KRS). W przypadku takich braków, Biuro niezwłocznie wzywa wnioskodawcę
do przedstawienia wyjaśnień lub dowodów wskazujących na umocowanie osób, które
podpisały wniosek.
13. Jeżeli
w trakcie rozpatrywania wniosku o udzielenie wsparcia , konieczne jest
uzyskanie wyjaśnień lub dokumentów niezbędnych do oceny zgodności operacji z
LSR w zakresie podpisu przez odpowiednie osoby oraz w zakresie oceny jego
zgodności z LSR,
LGD wzywa podmiot ubiegający się o wsparcie do złożenia tych
wyjaśnień lub dokumentów (nie wzywamy do uzupełnień do kryteriów). Wezwanie i odpowiedź na to wezwanie, przekazuje się w formie pisemnej za pośrednictwem poczty lub osobiście. Termin odpowiedzi na wezwanie do
dostarczenia brakujących dokumentów do biura LGD (decyduje data wpływu), wynosi 7 dni od daty doręczenia wezwania,
o którym mowa powyżej. W wezwaniu zwraca się uwagę, że w przypadku nieusunięcia
braków wskazanych w piśmie, LGD ocenia
wniosek w przedłożonym zakresie. Biuro nie ponosi odpowiedzialności za
opóźnienie w dostarczeniu wezwania lub złożeniu przez wnioskodawcę uzupełnienia
lub wyjaśnień. Ryzyko złożenia
niekompletnego wniosku spoczywa na wnioskodawcy.
14. Kompletność wniosku złożonego do LGD usprawni późniejszą weryfikację w Samorządzie
Województwa. Wybrany do realizacji przez LGD wniosek może być uzupełniony
jednorazowo na wezwanie Samorządu Województwa w terminie 7 dni.
15. Jeśli realizacja operacji będzie na nieruchomości/ w lokalu, który jest przedmiotem współwłasności z Wnioskodawcą lub Wnioskodawca dysponuje nim na podstawie umowy użyczenia, najmu czy dzierżawy bądź na podstawie innego tytułu, do wniosku należy przedłożyć oświadczenie właściciela/li nieruchomości wraz z tytułem prawnym (tytuł prawny należy przedłożyć nawet, gdy Wnioskodawca jest jedynym właścicielem, a nie wpisano elektronicznego nr księgi wieczystej we wniosku o dofinansowanie).
16. Zobacz, jak na etapie rozliczania operacji będą weryfikowane
roboty budowlane- zostało to opisane w instrukcji do wniosku o przyznanie pomocy w ramach PROW 2016-2020, ale w PO RiM będzie podobnie->
ZOBACZ17. W cz.B. X wniosku dot. oświadczeń związanych z przetwarzaniem danych osobowych, należy wpisać dane Samorządu Województwa i lokalnej grupy działania. Są to poniższe informacje:
SW:
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego z siedzibą w:
Wydział Obszarów Wiejskich
ul. Wybrzeże J. Słowackiego 12-14
50-411 Wrocław
e-mail inspektora danych osobowych: prow@dolnyslask.pl
LGD:
Stowarzyszenie „PARTNERSTWO dla Doliny Baryczy”
pl. ks. E. Waresiaka 7, 56-300 Milicz
e-mail inspektora danych osobowych: partnerstwo@nasza.barycz.pl
18.
Odnieś się do kryteriów we wniosku w odpowiednim polu, dla ułatwienia
sobie pracy skopiuj wszytskie kryteria wraz z ich numerami- TUTAJ LISTA KRYTERIÓW